سنگر دفاع از آرمانها

سنگر دفاع از آرمانها
لایحمل هذا العلم الا اهل البصر والصبر 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سنگر دفاع ازآرمانها و آدرس sangaredaa.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دایره‏ای که جبهه پایداری تعریف می‏کند، به وسعت کشور وسیع ایران است/ ارزش این است که آدم بتواند خدمتی بکند

دکتر سلیمانی می‏گفت: «در گفتمان پایداری، بازی‌های سیاسی و حزبی منتفی است، این گفتمان در اوایل انقلاب مقابل سهم‏خواهی ایستاد.» او معتقد بود: «با ورود تفکر جبهه پایداری به مجلس نهم خیلی بساط‏ها جمع می‏شود.» وزیر ارتباطات دولت نهم می‏گفت: «ارزش این است که آدم بتواند کاری بکند و خدمتی كند.» او افزود: «برخی یک دایره برای خودشان کشیده‏اند. می‏گویند شما بیایید در این دایره.» می‏گفت: «دایره ملت ایران، دایره بزرگی است.» تاکید می‏کرد: «دایره‏ای که جبهه پایداری تعریف می‏کند، به وسعت کشور وسیع ایران است. یعنی هر کس پای این گفتمان است در این دایره است؛ البته سطوح مختلف دارد.» می‏گفت:«یک دایره تنگی یک عده‏ای درست کردند که در لیست‌شان هم مشهود است. کاملا مدیریت شده است. جبهه پایداری این را قبول ندارد.»

دکتر سلیمانی می‏گفت:«جبهه پايداري معتقد است كه مجلس بايد در توليد فناوري‌هاي مختلف دخالت كند، اين مساله در هيچ يك از هشت مجلس وجود نداشت؛ در حالی که رهبری از 10 سال پیش تاکنون به این امر تاکید داشتند.» ادامه می‏داد:«بايد توليد علم شود و با توليد علم نيز توليد ثروت كنيم، ملتی که می‌خواهد تمدن ساز باشد، باید ابزارهای لازم تولید علم و فناوری را داشته باشد و يكي از اين ابزارها، علم است. جبهه پايداري جمع شده‌اند تا با تجربياتي كه در اختيار دارند، كمبودها را جبران كرده و به مطالبات مردم توجه كنند.»

چرا الان که فصل بودجه است، مجلس باید تعطیلات 25 روزه برای انتخابات داشته باشد؟

او تأکید می‏کرد که باید به دنبال خدمت بود و می‏پرسید: «چرا باید شاهد باشیم مجلس 25 روز تعطیل باشد، در حالی رهبری هشدار دادند در انتخابات رکود و سستی حاکم نشود.» سلیمانی می‏پرسید: «در فصل بودجه نویسی، آیا تبلیغات به این اندازه مهم بود که مجلس را تعطیل کنیم؟ چرا الان که فصل بودجه است، مجلس باید تعطیلات 25 روزه برای انتخابات داشته باشد؟»

او معتقد بود بسیاری از سوال‌هايی که نمایندگان از وزيران مطرح می‏کنند، پشت پرده‏های سیاسی دارد و منشأ فساد است و می‏گفت: «از بنده چند صد سوال از طرف نمایندگان پرسیده شد که شاید بتوان گفت یک مورد آن هم تخصصی نبود و پشت پرده سیاسی داشت. باید این مسائل در مجلس حل و فصل شود.» سلیمانی معتقد بود باید آیین نامه داخلی مجلس اصلاح شود و بسترهای فساد از بین برود. می گفت سوال‏هایی از وزيران پرسیده می‏شود که در آن، سوال صرفا ابزاری برای فشار بر وزیر برای اخذ امتیازاتی خاص است.

سلیمانی از ضرورت پایداری بر اصول می‏گفت و اینکه "ایستادگی قاطعانه بر اصول و منحرف نشدن موجب می‌شود که هیچ کدام از توطئه‌ها و تهدید‌های دشمنان تاثیر گذار نباشد"، او معتقد بود نباید سیاست بر مجلس بیش از اندازه سایه بیاندازد. وي می‏گفت: «ما در مجلس نیاز به مدیریت صحیح و قوی داریم، مجلسی که همه‌اش به مباحث سیاسی بپردازد کارآمد نبوده در نتیجه نقشش در جهاد اقتصادی ضعیف خواهد بود.» ادامه می‏داد: «در صورتی که تشکل جبهه پایداری وارد مجلس شود بودجه عملیاتی بسته خواهد شد.»

گفتماني كه موجب پيشرفت كشور شده، گفتمان سال 57 و سوم تير است

سلیمانی از گفتمان 57 و گفتمان سوم تیر می‏گفت. تاکید می‏کرد: «گفتماني كه موجب پيشرفت كشور شده است و نجات‌بخش ملت بوده است، گفتمان سال 57 و سوم تير است، هر كس پشت اين گفتمان بايستد، پيش‌رفت كشور را به ارمغان مي‌آورد و هر كس در مقابل آن عمل كند، خسارت خواهد ديد.»

او در خصوص تحولات و تغییراتی که باید در مجلس آینده ایجاد شود، می‏گفت: «باید نمایندگانی در مجلس آینده انتخاب شوند که بتوانند بعد نظارت مجلس را عملا پیاده کنند.»

باید در مقابل تحریم‏ها جدی بایستیم

دکتر مسعود ميركاظمي وزير بازرگاني دولت نهم و وزير نفت در دولت دهم دیگر میهمان این نشست بود. او از اینکه پس از 15 سال به دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده (دانشگاه تربیت مدرس) بازگشته بود، ابراز خرسندی می‏کرد. وي می‏گفت: «كشور ما از لحاظ مادي، انرژي و مجموعه جوان و مردمي كه دارد، داراي نعمت‌هاي فراواني است، اما بزرگ‌ترين نعمت آن،‌ بحث استقلال و آزادي است كه وقتي با ديگر كشورهايي كه ادعاي دموكراسي دارند، مقايسه مي‌كنيم كه بيشتر به اهميت اين نعمت‌ها پي مي‌بريم.»

وزير سابق نفت با يادآوري وجود مشكلاتي در سطح كلان از جمله بي‌كاري، تورم و ضعف رشد اقتصادي می‏افزود: «اين مشكلات بخشي مربوط به بيرون از كشور مي‌شود و بخشي به راهبردهايي كه در پيش گرفته شده است، مربوط است.» وي می‏گفت: «قطعا براي همه آنها درماني وجود دارد و مي‌توان با كارشناسي‌هاي دقيق و صحيح بدون هيچ جهت‌گيري سياسي اين مشكلات را حل كرد.»

ميركاظمي با يادآوري تحريم‌هاي اخير اتحاديه اروپا عليه كشورمان می‏گفت: «غربي‌ها در تحريم‌هاي اخير عاقل‌تر شده‌اند، چرا كه اين بار به سمت تحريم‌هاي مالي حركت‌ كرده‌اند، به اين دليل كه كنترل همه شركت‌ها براي اعمال تحريم‌ها دشوار است، ولي براي همين‌ها نيز مسئولان كشورمان راه‌حل‌هايي پيدا كرده‌اند.»

وي با بيان اينكه تحريم نفتي، آخرين تحريم غرب عليه كشور ما بود، ادامه می‏داد: «اروپا متأسفانه يا خوشبختانه در زمين امريكا بازي مي‌كند و اين موجب مي‌شود كه امنيت انرژي خود را به خطر بيندازد؛ چراكه امريكا به دنبال تصاحب كل انرژي‌هاست.»

او از ضرورت ایستادگی و پایداری در مقابل تحریم‏ها سخن می‏گفت: «ما مي‌توانيم به طور جدي با تحريم نفتي اروپا مقابله كنيم. در مقابل تحريم‌ها بايد جدي بايستيم؛ چراكه تجهيزات مورد نياز نفتي را به طور كامل در اختيار داريم و با هيچ مشكلي نيز مواجه نخواهيم شد؛ می‏توانیم مثل همیشه تحریم‏ها را دور بزنیم.»

میرکاظمی در مورد تحریم‏های نفتی جدید اروپا و آمریکا می‏گفت: «سال 2012 سالی است که تقاضای نفت بسیار بیشتر از تولید آن است، بنابراین در مجلس نهم قوانینی را به تصویب خواهیم رساند که به برخی کشورها نفت نفروشیم.»

چهار ماه از دولت دهم نگذشته بود که استعفا دادم

وزیر بازرگانی دولت نهم از اعمال نظرهای حلقه نفوذي در دولت هم گفت و افزود: «در اواخر دولت نهم فشارهایی وجود داشت که البته از زبان شخص رئیس جمهور به برخی وزیران برای تغییر برخی مسئولان وارد می شد.»

ميركاظمي ادامه داد كه "تا آخرین لحظه زیر بار این فشارها نرفته است و اجازه تغییر برخی مسئولان را نداده است." وي از خاطرات خود در آغاز پذیرفتن مسئولیت وزارت نفت و استعفای بعدی‏اش گفت: «در ابتدای دولت دهم، رئیس‌جمهور چندین جلسه با بنده صحبت کردند که وزارت نفت را بپذیرم اما بنده زیر بار نرفتم تا بالاخره ایشان در یک جلسه خصوصی به بنده گفتند در شرایط تحریم، فتنه، اجرای قانون هدفمندی نامردی است که ما را تنها بگذارید.» او افزود: «در نهایت وارد دولت دهم شده است اما چهار ماه پس از اين همراهي، به استعفایی منجر شد که هرگز هم خبری هم نشد.»

کادرسازی نكردن از غفلت‏های ما در انقلاب بود

حجت‌الاسلام و المسلمين محمود نبويان دیگر سخنران برنامه بود. تأکید او بر علوم انسانی اسلامی و مسئله فرهنگ بود. نبویان از علت این همه تخاصم با جمهوری اسلامی را جهان‏بینی انقلاب اسلامی و باور به خدا می‏دانست و می‏گفت باید دنبال کادرسازی برای انقلاب بود و دانشگاه‏ها در این میان اهمیتی جدی دارد. نبویان می‏گفت: «نبود كادرسازي مناسب يكي از غفلت‌هايي بود كه ما پس از انقلاب مرتكب شديم و لذا تلاش در حوزه و دانشگاه از اين بعد بسيار مهم است، ما همچنين بايد به سمت توليد نرم‌افزار اسلام برويم تا مشكلاتي را كه بخصوص در زمينه‌هاي فرهنگي با آنها در طول 30 سال گذشته مواجه بوديم، حل كنيم.»

تولید نرم‌افزارهای علوم‌ انسانی باید در اولویت قانون‌گذاری مجلس نهم قرار گیرد

او ریشه بسیاری از مشکلات کشور و مسائل اقتصادی را در علوم انسانی و فرهنگ می‏دانست. نبویان می‏گفت: «تولید نرم‌افزارهای علوم‌ انسانی باید در اولویت قانونگذاری مجلس نهم قرار گیرد.» او تاکید می‏کرد: «دانشگاه ما سکولار محض است در حالی که انقلاب اسلامی پدید آمد تا در تمام سطوح به ویژه دانشگاه‏ها شاهد تغییر و تحول جدی باشیم.» می‏گفت: «مجلس باید برای بیش از چهار میلیون دانشجو در رشته علوم انسانی باید از نظر تقنینی مصوبات جامع و کاملی داشته باشد.»

نبویان به تلاش‏های آیت الله مصباح در انقلاب فرهنگی اشاره کرد. او می‏گفت: «پس از انقلاب فرهنگی امام اعلام کرد این دانشگاه‏ها شایسته این انقلاب نیستند؛ بنابراین هیئتی مأمور به اصلاح کتب دانشگاهی شدند که آیت الله مصباح از طرف حوزه علمیه به این هیئت معرفی شدند.» می‏گفت: «آیت الله مصباح با دو سال کار شبانه روزی و همراهی برخی دوستان کتبی را تدوین کرد اما شورای عالی انقلاب فرهنگی آن زمان که آقای سروش هم یکی از اعضای آن بود اجازه ورود این کتب به دانشگاه‏ها را نداد.»

مسائل کلان و سیاست های اصلی جبهه پایداری با آیت الله مصباح هماهنگ می شود

نبویان در مورد ارتباط جبهه پایداری و آیت الله مصباح نیز تاکید داشت: «مسائل کلان و سیاست های اصلی جبهه پایداری با آیت الله مصباح هماهنگ می شود.»

شاخص برای بررسی عملکرد، بزنگاه‏هاست نه تعداد رأی دادن‏ها و سوال و استیضاح

حمید رسایی دیگر سخنران این نشست بود. او معتقد بود:«شاخص اصلی برای بررسی عملکرد افراد در مجلس رأی دادن به مصوبات و یا ارائه طرح، سوال و استیضاح نیست.» رسایی در خصوص شاخص بررسی عملکردها می‏گفت:«براي اندازه‌گيري عملكرد يك مجلس،‌ دولت يا يك فرد بايد به عملكرد آنها در بزنگاه‌ها توجه كنيم. من در كل مجلس هشتم را موفق‌تر از مجلس ششم، اما ناموفق‌تر از مجلس هفتم مي‌بينم. مجلس هشتم در بزنگاه‌هايي كه هيات رييسه هم در آنها نقش بسزايي داشت، خوب عمل نكرد.»

برخی در هر موضوعی اظهار نظر می‏کنند

می‏گفت: «بسیاری از صحبت‏هایی که در مجلس به عنوان موافق و مخالف توسط نمایندگان ایراد می‏شود بر اساس قرعه‏کشی است و برخی آقایان در هر موضوعی اظهار نظر می کنند.»

کمیسیون اصل 90 هیئت رئیسه را در وقف دانشگاه آزاد مقصر دانست

او رأی نمایندگان به وقف دانشگاه آزاد را یکی از نقاط تاریک مجلس هشتم می‏دانست و معتقد بود هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد نقش مهمی داشته است. رسایی با اشاره به شکایت برخی نمایندگان از عملکرد هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد می‏گفت: «این شکایت در کمیسیون اصل 90 بررسی شد و کمیسیون نیز معتقد بود که هیئت رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد مقصر است، اما آقای لاریجانی اجازه قرائت گزارش کمیسیون اصل نود در این رابطه را در صحن علنی مجلس نداد.»

اجازه تصویب قانون بررسی هزینه‏های انتخاباتی را ندادند

رسایی از کسانی می‏گفت که با وجود سخن گفتن در مورد هزینه‏های میلیاردی حلقه نفوذي در انتخابات حاضر نشدند قانونی را تصویب کنند که هزینه‏های انتخاباتی کاندیداها در آن مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد. وي می‏گفت این هم از همان بزنگاه‏هاست که می‏توان در آن افراد و جریانات را سنجید.

رسایی تصویب استفساریه‏ای برای قانون موسوم به حقوق مادام العمر را از دیگر نقاط تاریک مجلس هشتم می‏دانست. او منتقد تعطیلات بیش از حد نمایندگان نیز بود: «نمایندگان در فصل تابستان یک ماه تعطیلات تابستانی دارند، بنده بارها اعلام کردم که این تعطیلات باید لغو شود اما متأسفانه این طرح پیگیری نشده است.»

مکانیزم جبهه متحد اصول‌گرایانه نیست/ آیت الله مصباح فرمودند برای وحدت تا دو ماه مانده به انتخابات وقت هست

رسايي در مورد مکانیزم جبهه متحد می‏گفت: «ما معتقديم مكانيزم جبهه متحد، اصول‌گرايانه نيست، بلكه سهميه‌بندي است و نشانه آن، اين است كه آقاياني مثل آقاتهراني و زارعي را هم قبول نكردند.» وی به فرمایش آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد که طی آن ایشان فرموده بودند برای وحدت تا یکی دو ماه مانده به انتخابات فرصت هست و اکنون شما باید از این فرصت برای ترویج گفتمان خودتان استفاده کنید. او می‏گفت با توجه به عدم حضور اصلاح‏طلبان مسئله لیست واحد منتفی شد و قرار شد رقابت کنیم تا استراتژی آنها که دنبال کاهش مشارکت مردمی بودند، موفق نشود.

می‏‏گویند اگر وحدت نکنید، لولو می‏آید!

او از کسانی سخن می‏گفت که لولو می‏سازند. رسایی می‏گفت: «برخي همچنان اصرار دارند كه بياييد به ليست ما رأي بدهيد، چرا كه اگر اين كار را نكنيد لولو مي‌آيد، اما ما مي‌گوييم اگر تاكنون غذاي فاسد و غذاي بي‌مزه در كنار هم قرار مي‌داديم تا مردم يكي را انتخاب كنند اين بار مي‌توانيم غذاهايي با طعم‌هاي مختلف در مقابل‌شان براي انتخاب قرار دهيم.»

لاریجانی به فتنه نفس مصنوعی می‏داد

رسایی در مورد لاریجانی نیز می‏گفت: «مواضع بین المللی لاریجانی قابل دفاع است.» او ادامه می‏داد: «مواضع رئیس مجلس در دوران فتنه قابل دفاع نبود، هر زمان که می رفت نفس فتنه قطع شود با موضع گیری‏های دو پهلوی لاریجانی به این جریان نفس مصنوعی داده می شد.»

امروز یوم الحساب است

تاکید او بر این بود که:«انتخابات یوم الحساب احزاب و گروه های سیاسی است، یوم العمل احزاب و شخصیت های سیاسی بزنگاه هایی مانند دوران فتنه بود.»

هر قدر خالص‌تر جلو برويم، سرعت پيشرفت بيش‌تر خواهد شد

محمد اسماعیل کفایتی دیگر سخنران برنامه بود. او که دغدغه‏هایش بیشتر حول مسائل اقتصادی بود، می‏گفت: «هر قدر خالص‌تر جلو برويم، سرعت پيشرفت بيشتر خواهد شد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 13:33 ] [ قربان طیبی راد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

" ن والقلم و ما یسطرون " بسم الله و بالله و صلّ الله علی محمّد و علی اله الطاهرین با سلام به روح امام خمینی (ره) معمار انقلاب اسلامی و بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران ... سلام به رهبرفرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدّ ظله العالی) و درود به ارواح شهیدان که " شمع محفل بشریتند" ، آنان که برای یاری دین خدا و دفاع از انقلاب اسلامی قد علم کردند و شهد شهادت نوشیدند ... . با توجه به اینکه " جنگ ما ، جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا خاتم زندگی وجود دارد و به تعبیر رهبر معظم "روزی خواهد شد که خاطرات شهدا دوای آلام جوانان ما باشد " وازطرفی " سیاست ما عین دیانت ماست " و " امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن می باشد ." توفیق حاصل شد تا در این عرصه نیز بر اساس محورهاو موضوعات زیر فعالیتی دیگر را آغاز نموده و ادای دینی کرده باشم . به امید عنایت وهدایت الهی و توجهات امام عصر (عجّل) و همراهی شما خوبان که به ما سر می زنید و با ارائه نظرات خویش استمرار بخش راهمان خواهید بود . انشاء الله
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 4288
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



سایت سیاسی فرهنگی مرصاد20
.WFeedTitle{font-family:tahoma;font-size:0pt;color:#003399;text-decoration:none;font-weight:600}.WFeedTitle:hover{color:#ff4400;}.WFeed{font-family:tahoma;font-size:8pt;color:#003399;text-decoration:none;}.WFeed:hover{color:#ff4400;};
استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ


فونت زيبا ساز
گل سرخ
jange narm(www.jnarm.blogfa.com)

مقر افسران جنگ سايبري خراسان شمالي

مقرموعود
سنگر جنگ هاي سايبري (NALENDAR)
sirat.ir" >بصیرت سایبری وب گاه یک افسر جوان جبهه جنگ نرم

  مقر افسران جنگ سایبری


 گروه سایبرے مهندس میرزابیگی

 جنبش مصاف

عشق فقط یک کلام


<-- start logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->

مبارزه با شيطان پرستي

<--finish logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ --> /

مصاف با شيطان; border=

<-- start logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->

مبارزه با شيطان پرستي

<--finish logo cod off http://sezaranti666.blogfa.com/ -->
.::عصر یقین::.
وبلاگ تحليلي خبري بصيرت 1389
//*start of ashoora.ir amaliat*
داغ کن - کلوب دات کام
سوالات شیعیان از اهل سنت
پايگاه تخصصي حجاب آنلاين گالری تصاویر سوسا وب تولز JSON-RSS RSS service URL:http://api.khabarfarsi.net/api/news/top/1?tid=*&output=rss JSON service URL:http://api.khabarfarsi.net/api/news/top/1?tid=*&output=json

تبادل لینک

خرید بک لینک